پاک کننده زردی سنگ تراورتن

همه افراد برای انتخاب سنگ نما به دنبال سنگ‌های باکیفیت هستند که در آنها معایب سنگ کمتر دیده شود. در کشور ما تراورتن را بیشتر به عنوان سنگ نما می شناسند . خصوصا برای سبک کلاسیک (نما رومی) که درچندسال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. همینطور برای ساختمان های مرتفع ؛ دلیل آن هم وزن کم و چسبندگی عالی آن با ملات و سیمان است.

در برخی از سنگ‎ها نیز با انجام عملیات فرآوری، کیفیت سنگ‌ها دو چندان می‌شود اما این امکان وجود دارد که پس از نصب سنگ و گذشت زمان، لکه‌های زرد رنگی در سطح سنگ دیده شوند. ابتدا باید علت زرد شدن سنگ نما را پیدا، سپس برای برطرف کردن و یا شستشوی نمای ساختمان اقدام کنید.

دلایل ایجاد لکه ‏های زرد رنگ بر روی سنگ

  1. در تمام سنگ‌های ساختمانی آلیاژهای فلزی وجود دارد. این امکان وجود دارد که سنگ‌ها در معرض رطوبت قرار بگیرند و آلیاژ‌ها نسبت به رطوبت واکنش نشان دهند. این موضوع باعث می‎شود لکه‌های زرد‌‌ رنگی بر روی سطح سنگ ظاهر شوند که این لکه‌ها نسبت به جنس سنگ می‌توانند بیشتر یا کمتر باشند.
  2. گاهی علت زرد شدن سنگ نما، به دلیل شاسی کشی سنگ است. ممکن است نیروی کار به هنگام نصب سنگ، در هنگام دوغاب ریزی از فلز استفاده کرده است و فلز به کار رفته دچار زنگ زدگی شده‌‌ و زنگ زدگی به سطح سنگ نفوذ پیدا کرده است.
  3. در برخی از موارد سنگ کاران، در هنگام نصب سنگ، از چسب‌های یک دو سه استفاده می‌کنند. یک دلیل زرد شدن سنگ نما، می‏تواند موادی باشد که در این چسب‎ها به کار رفته است. این مواد می‏توانند نسبت به کانی‌های سنگ واکنش نشان داده و به مرور زمان لکه‌های زرد رنگی در سطح سنگ ایجاد کنند.

این مسائل به خصوص در سنگ های رنگ روشن مانند تراورتن، مشکل آفرین هستند. بعضی موارد آلودگی یا واکس ها باعث زردی شده اند.

از بین بردن لکه از روی سنگ

از مشکلات شایع در سنگ های روشن بروز لکه های زرد رنگ یا قهوه ای رنگ بعد از نصب و اجرا روی سنگ های تراورتن، آتشکده و عباس آباد می باشد. علت اصلی این لکه ها واکنش ایجاد شده بین سنگ با ملات سنگ یا چسب هایی است که برای نصب سنگ استفاده می شود. این نوع لکه ای روی سنگ به راحتی با شستن و شوینده های غیر استاندارد پاک نمی شوند به همین منظور محصولات با کیفیت و مراقبتی و ترمیمی باید برطرف شوند یکی از محصولات پاک کننده زردی سنگ تراورتن مارامو می باشد که به صورت خمیری می باشد.

نحوه اجرای پاک کننده زردی سنگ

در ابتدا پس از اینکه محصول پاک کننده را تهیه کرده به وسیله فرچه آغشته به پاک کننده را بر روی محل زرد دیده اعمال کرده و بعد به وسیله یک نایلون روی آن را پوشانده تا 24 ساعت بعد نتیجه کار را می بینیم و لکه برطرف می شود.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *